PGL Major Kraków 2017

Na majorze w Krakowie CS:GO będzie wyglądać nieco inaczej…

W lipcu w Krakowie odbędzie się kolejny major w Counter-Strike: Global Offensive. Organizatorzy zapowiedzieli, że przygotowują kilka nowości, dzięki którym turniej w Polsce ma być najlepszym w historii. Właśnie ujawnili jeden z elementów, dzięki czemu wiemy, że… CS:GO w Krakowie będzie wyglądać nieco inaczej, niż jesteśmy do tego przyzwyczajeni.

Zacznijmy od rzeczy, o których organizatorzy mówili już wcześniej. PGL Major w Krakowie będzie transmitowany po raz pierwszy w rozdzielczości 1080p (Full HD 1920 x 1080 pikseli) z prędkością 60 klatek na sekundę. Do tej pory do wyboru było albo 720p60 albo 1080p30. Zazwyczaj wybierano pierwszą opcję, ponieważ CS:GO dużo lepiej oglądać się z większą liczbą klatek. Jeśli dodamy do tego wyższą rozdzielczość, to możemy być pewni, że jakość streamów będzie stała na wysokim poziomie. Poza tym PGL obiecało kilka dodatkowych poprawek, między innymi lepsze kolory. To jednak w dużej mierze zależy od posiadanych monitorów i ich jakości.

Adaptable Broadcast HUD na PGL Major Kraków 2017

Teraz organizatorzy lipcowego PGL-a zapowiedzieli coś, co nazwali Adaptable Broadcast HUD. Co kryje się pod tą nazwą? Zanim odpowiem na to pytanie, musicie zrozumieć, co w ogóle stało za taką decyzją. Z transmisjami Counter-Strike’a jest taki problem, że organizatorzy w dużej mierze są ograniczeni przez to, co przygotowało Valve. Niestety, Gabe Newell i spółka nie przemyśleli do końca wyglądu gry. O ile sprawdza się dla graczy, tak dla oglądających już niekoniecznie. Najtrudniejsze jest umieszczenie dodatkowego obrazu, np. z kamerą skierowaną na zawodników lub z widokiem z perspektywy innego gracza. Z tym samym musieli się zmierzyć organizatorzy Majora w Krakowie.Po licznych próbach zdecydowali, że stworzą własnego HUD-a (Head-Up Display).

HUD to nic innego, jak ułożenie wszystkich elementów na ekranie: minimapy, informacji o broni i dostępnych napojach, wynik meczu itd. To wszystko to, co znajduje się po bokach ekranu z CS:GO. Zanim jednak w PGL-u wzięli się za projektowanie nowego HUD-a, wyznaczyli sobie kilka sztywnych wytycznych:

  • Nowy HUD musi prezentować co najmniej te same informacje, co domyślny HUD w grze.
  • Projekt musi być możliwie zbliżony do oryginalnego. Nie można przenosić elementów tylko dlatego, że da się to zrobić.
  • Jeśli już coś ma zostać przeniesione, to musi być dla tego bardzo dobry powód.
  • Okno PiP (picture-in-picture, czyli np. kamerki zawodników) musi zajmować jak najmniejszą przestrzeń na ekranie.

Po kilku miesiącach prac i testów powstał aktualny projekt o nazwie Adaptable Broadcast HUD. Nie jest on jeszcze gotowy. Na razie jest w fazie beta i jeszcze może się zmienić. Pokazuje jednak, jak mniej więcej może prezentować się HUD na PGL Major w Krakowie.

Co się zmieniło?

Ciężko tak naprawdę wszystko opisać. Projektujący zaczęli od centralnego punktu, czyli celownika. Następnie zaczęli czyścić wszystko, co znajdowało się wokół niego. W ten sposób informacje o drużynach przenieśli bardziej do dołu, w róg. Co więcej zniknęły z nich avatary. Za to widzowie będą dokładnie wiedzieć, kiedy jakiś gracz się pali lub ma „biało”, czyli został oślepiony granatem:

PGL Major Krakow 2017 Adaptable Broadcaster HUD

Informacje o zawodniku przeniesiono z kolei na dół, na środek. Tam też znajdują się informacje na temat broni, wyposażenia i zdrowia. No i wreszcie zdjęcie danego gracza umieszczono nad informacją o broni. W trakcie powtórek wiele z tych informacji nie będzie pokazywanych, aby lepiej zorientować się w akcji.

PGL Major Krakow 2017 Adaptable Broadcaster HUD

No i wreszcie ten nieszczęsny PiP. Okno będzie wyświetlane po prawej stronie, nad informacjami o drużynach. Zostało ustawione lekko pod kątem, aby zajmować jak najmniej miejsca na ekranie. Dokładnie w taki sposób:

PGL Major Krakow 2017 Adaptable Broadcaster HUD

Jeśli chcecie zobaczyć Adaptable Broadcats HUD w akcji, to organizatorzy PGL Major Kraków 2017 przygotowali krótki filmik. Pamiętajcie jednak, że to dopiero propozycja, a nie finalna wersja. Drobne szczegóły mogą się jeszcze zmienić: