WoW 11.2: Nowy rajd z opcjonalnym bossem i końcem dodatku „The War Within”

Nowy boss, jakiego jeszcze nie było

Wraz z premierą aktualizacji 11.2 do World of Warcraft: The War Within, gracze otrzymują dostęp do nowej zawartości, w tym do rajdu Manaszyb Omega. Choć rajd oficjalnie otworzy się dopiero w kolejnym resetowaniu ID, już teraz ujawniono ciekawostkę, jakiej wcześniej nie widzieliśmy – jeden z bossów jest opcjonalny, a mimo to nikt nie chce go pomijać.

Chodzi o trio bossów znanych jako Łowcy Pustki. Teoretycznie można ich ominąć, co potwierdził George Velev, starszy producent gry w rozmowie z serwisem But Why Tho?. Jednak dla graczy, którzy chcą zdobyć lepsze nagrody lub ubiegać się o miejsce w sali chwały w trybie mitycznym, pomijanie ich nie wchodzi w grę.

Adarus i jego sojusznicy

Choć walka toczy się z trzema bossami, nazwa „Łowca Pustki” odnosi się głównie do Adarusa – demonicznego łowcy, który pragnie pochłonąć energię pustki otaczającą Manaszyb Omega. Wspierają go Ilyssa Darksorrow i Velaryn Bloodwrath, a ich celem jest totalne zniszczenie wszystkiego, co stanie im na drodze.

Na mapie rajdu widać, że można ominąć to starcie i przejść bezpośrednio do kolejnego bossa – Fraktillusa. Mimo to, w trybie mitycznym pokonanie tego trio jest wymagane, by otrzymać prestiżowe osiągnięcie i zostać zapisanym w historii jako elitarny raider.

„Geister von K’aresh” – koniec dodatku i nowa strefa

Aktualizacja 11.2, zatytułowana „Duchy K’aresh”, kończy historię dodatku The War Within. Blizzard otwiera przed graczami dostęp do nowej strefy – zniszczonej planety K’aresh, dawnego domu Astrali i Pośredników. Pierwsze rozdziały kampanii oraz sama strefa są już dostępne, kolejne będą odblokowywane stopniowo.

K’aresh to mroczna, rozbita planeta pełna lewitujących wysp, które gracze mogą eksplorować dzięki nowej mechanice jazdy po niebie. To miejsce, w którym dominują wpływy pustki i którego los przypieczętowały przerażające wizje, takie jak Jasna Symfonia.

Nowe mechaniki i centrum przygód

Powracający z Shadowlands Tazavesh – zasłonięty targ – staje się centralnym punktem nowej przygody. Gracze będą mogli korzystać z systemu ekologicznej odbudowy, który pozwala na odtwarzanie życia w specjalnych kopułach biosferycznych, wspierając regenerację środowiska K’aresh.

Wśród nowości pojawiły się także Reshiiwrapy – nowy, ulepszany artefakt w formie peleryny. To kluczowy przedmiot, wymagany do wejścia do rajdu. Startuje z poziomem przedmiotu 694 i może być ulepszony aż do 727. Wzmocnienia odbywają się za pomocą Astralnych nici, które można zbierać na całym koncie, wykonując różne aktywności końcowej fazy gry.

Faza energetyczna i nowa perspektywa

Peleryna umożliwia graczom wejście w tryb zanurzenia fazowego, zamieniając ich w czystą formę energii. W tym stanie widzą świat oczami Astrali, mogą odnajdywać ukryte skarby, rzadkie potwory i specjalne światowe misje. Ta mechanika umożliwia również korzystanie z systemu listów gończych w nowej odsłonie.

Początek Sezonu 3 i wielki finał

Choć część zawartości jest już dostępna, Sezon 3 oficjalnie rozpocznie się 13 sierpnia 2025 roku. Wtedy wystartuje tryb Mythic+, a także rajd Manaszyb Omega, którego finałowym bossem będzie Dimensius – ogłoszony jako najpotężniejszy boss w historii WoW.

Równocześnie gracze będą mogli zmierzyć się z nowym lochém Biokopuła Al’dani z trzema bossami oraz wejść do nowej głębi fabularnej – Atak na Archiwum, dostępnej w Azurblauen Gewölben.